16 Eylül 2011 Cuma

Alternatif Türk Hava Kuvvetleri - 5

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Kolay gelsin.
Siteyi ve çizimleri elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum fakat bu çizimde aklımda birkaç soru var bunları sormak istiyorum şöyle ki siz çizimlerinizi g550 platform u üzerinde yapmışsınız bugün bir bombardıman uçağı ile kıyas edecek olursak 31.5 ton b52 56.5 ton b1 in silah taşıma kapasitesi var araştırdım g550 nin kargo kapasitesi nedir yakıt kapasitesi nedir ve kıtalararası menzile sahip bombardıman uçağına ne kadar çevrilebilir tam bilemiyorum bu konuda açıklama yapar mısınız_?

Çınar Çakmak dedi ki...

rew_reward@yahoo.com

mail adresime de mail atarak ulaşabilirsiniz.

Bizim için illaki kıtalar arası menzile sahip olması gerekli midir?
Özellikle ''Taktik Bombacı'' olarak düşündüm. Hafif, çevik, (manevra kabiliyeti yüksek), 6 adet SOM (Stand-off Missile)'i 1000 km menzile götürmesi kafidir. SOM 600kg * 6 = 3600 kg muharebe yükü + yakıt + 2 pilot.
Veya SOM yerine 500lb'lik 12 adet Mk-82KGK (60mil, yaklaşık 110 km)

HvKK envanterinde yer alan G550 VIP'ler(Başbakanlık) , Komuta Kontrol Uçakları ve Aselsan tarafından geliştirilen G-550 olması muhtemel(henüz kesin olmayabilir. Lakin Aselsan dergisinde G550 üzerine çalışma yaptıklarını bu blogda yayınlamış olduğum SOJ ile ilgili paylaşımlarda görebilirsiniz ) Stand-off Jammer , SOJ platformları ile ortak lojistiğe sahip olabilir mi diye düşündüm.

Yanına ELINT/SIGINT platformu ve ''Multi-Mission Airborne Reconnaissance & Surveillance System'' MARS2 gibi değişik görev platformları eklenebilir.
Tıpkı IAI 'nın yaptığı gibi.

Bunları düşünürken hedef olarak
1-Aselsan'ın çok çeşitli radar , c2, ELINT/SIGINT , MARS2 gibi pek çok görev sistemlerini geliştirmesi ve kazanımı,
2-TAI'nin G550 platformu gibi bir platform üzerinden aynı şekilde IAI benzeri ürünler ortaya koyabilmesi
3-Havelsan vb için de yeni kabiliyetler...

Sorunuz için teşekkür ederim.

Nacizane Saygılarımla

Çınar Çakmak